Haberler

SGK'DAN PRİM BORÇLARINA YENİ KOLAYLIK

SGK'DAN PRİM BORÇLARINA YENİ KOLAYLIK
Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından yayımlanan 2026/15 Sayılı Genelge ile prim borcu bulunan işverenler ve sigortalılar için önemli kolaylıklar getirildi.


Yapılan düzenleme kapsamında, borçların taksitlendirilmesinde uygulanan tecil faiz oranı yüzde 39’dan yüzde 29’a düşürülürken, azami tecil süresi de 36 aydan 72 aya çıkarıldı. Böylece işverenlerin ve sigortalıların borçlarını daha uzun vadede ve daha uygun koşullarda ödeme imkânına kavuşmaları hedefleniyor.


Düzenleme kapsamında, 2026 yılı Haziran ayı ve öncesine ait sigorta primleri, işsizlik sigortası primleri, kesinleşmiş idari para cezaları ile bunlara ilişkin gecikme cezası ve gecikme zamları tecil kapsamına alınabilecek.


Bu imkândan yararlanmak isteyen borçluların, 31 Ağustos 2026 tarihine kadar ilgili SGK birimlerine başvuruda bulunmaları ve ilk taksit ödemelerini aynı tarihe kadar gerçekleştirmeleri gerekiyor.


İnegöl Marangozlar ve Mobilyacılar Odası olarak, üyelerimizin söz konusu düzenlemeden haberdar olmalarının ve gerekli durumlarda süreci değerlendirmelerinin faydalı olacağını hatırlatır, detaylı bilgi için Sosyal Güvenlik Kurumu'nun resmi duyurularının takip edilmesini tavsiye ederiz.


Detaylı bilgi ve başvuru şartları için:

www.sgk.gov.tr


Kaynak: SGK 2026/15 Sayılı Genelge

Bize ulaşın